ТРАДИЦІЇ СТВОРЕННЯ ТА ПОБУТУВАННЯ «ВІКОВИХ» ПОРТРЕТІВ XVI−ХІХ СТ.: КЕЙС СОФІЇ ДАРАГАН-ХОВАНСЬКОЇ
DOI:
https://doi.org/10.18524/2519-2523.2024.19.317298Ключові слова:
Софія Дараган-Хованська, «віковий» портрет, Лівобережна Україна, ГетьманщинаАнотація
Стаття присвячена портретам спадкоємиці відомого козацько-старшинського роду Софії Дараган-Хованської. У тексті описано традиційні типи зображень жінок у XVI−XІХ ст., розкрито зміст поняття «віковий портрет» та наведено приклади його побутування на правобережних українських теренах, які у той час входили до складу Речі Посполитої, представлено історію дослідження портретів Софії, засвідчено, що її портрети у підлітковому та похилому віці поки що є єдиним прикладом «вікового портрету», що походить з Лівобережної України, визначено імовірні перспективи подальших досліджень.
Посилання
Bohdanov, S. (2021). Portret: kataloh / Lvivskyi istorychnyi muzei. Lviv; Drohobych: Kolo, 488 p., il. [in Ukrainian].
[Hryhorovych V. Y.] (1823). O Kyrylle Yvanovyche Holovachevskom y eho proyzvedenyiakh. Zhurnal yziashchnykh yskusstv. No 3. 254 p. [in Russian].
Kovalevska, O. (2024). Informatyvni mozhlyvosti pysemnykh ta zobrazhalnykh dzherel XVII−XVIII st. v konteksti doslidzhennia zhinochykh holovnykh uboriv. Zhinka v rannomodernomu sotsiumi na terenakh Rechi Pospolytoi / Kolektyvna monohrafiia za red. T. Hoshko, O. Maletskoi, H. Tesliuk. Lviv: Vyd-vo UKU, p. 259−272. [in Ukrainian].
Kurach, S. M. (2019). Rodynni portrety Rozumovskykh−Darahaniv u zibranni Chernihivskoho oblasnoho khudozhnoho muzeiu imeni Hryhoriia Halahana. Sivershchyna v istorii Ukrainy, 12, p. 404−408. [in Ukrainian].
Lupii, S. (2016). Obraz zhinky v zhyvopysu Polshchi kintsia XVIII – pochatku XX st.: istorychno-mystetskyi kontekst. Rocznik Polsko-Ukraiński (Prace naukowe Akademii im. Jana Długosza w Częstochowie), Vol. 28, p. 67–78. [in Ukrainian].
Pokhodiashcha, O. B. (2008). Ukrainskyi portretnyi zhyvopys XVII – XVIII st.: istoryko-ikonohrafichne doslidzhennia: dys... kand. ist. nauk: 07.00.06; Nats. akad. nauk Ukrainy, In-t istorii Ukrainy. Kyiv, 222 ark. [in Ukrainian].
Ruban, V. (1990). Zabytyye imena. Rasskazy ob ukrainskikh khudozhnikakh XIX – nachala XX veka. Kiyev, 285 p.: il. [in Russian].
Sukhovarova-Zhornova, O. (2007). Zhinochi portrety Livoberezhnoi Ukrainy v kolektsii Natsionalnoho muzeiu istorіi Ukrainy. Kinets XVIII – pochatok XIX st. Spetsialni istorychni dystsypliny: pytannia teorii ta metodyky, chyslo 15, p. 206–220. [in Ukrainian].
Tananayeva, L. I. (1979). Sarmatskiy portret. Iz istorii pol's'kogo portreta epokhi barokko. Moscow: Nauka, 302 p. [in Russian].
Ukrainskyi portret XVI – XVIII stolit'. (2006) Kataloh-albom. Vyd. 2-e. Kyiv. 352 p.: il. [in Ukrainian].
Freyliny imperatritsy Yelizavety Petrovny. (2007). / Publ. [i vstup. st.] K.A. Pisarenko. Rossiyskiy Arkhiv: Istoriya Otechestva v svidetel'stvakh i dokumentakh XVIII – XX vv.: Al'manakh. Moscow, Vol. 15, p. 175–179. [in Russian].
Sanguszkowie. Katalog wystawy stałej (2016). Tarnów, 86 p.: il.
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).